Venger demască absurditățile de pe TikTok. Răstignirea lui AfMihai pentru vizualizări și bani

Venger aduce în discuție unul dintre cele mai controversate cazuri de pe TikTok. Este vorba despre creatorul de conținut AfMihai, un personaj care s-a făcut remarcat prin provocări extreme, cea mai recentă fiind “răstignirea pe cruce”. Venger subliniază absurditatea situației - un creator care, în perioada Paștelui, alege să își bată joc de un simbol religios important pentru creștini doar pentru a atrage vizualizări și donații. Clipul lui AfMihai a strâns peste 678.000 de vizualizări, iar creatorul și-a justificat acțiunile spunând că atunci când face “lucruri frumoase” nu îl urmărește nimeni, dar când anunță că se va răstigni, obține “milioane de vizualizări și sute de mii de comentarii”.

Ceea ce îl deranjează pe Venger nu este doar actul în sine de blasfemie, ci faptul că există oameni care susțin și încurajează astfel de comportamente, donând bani pentru a vedea provocarea dusă la capăt. AfMihai a organizat un live în care a promis că dacă se atinge un anumit obiectiv financiar, va realiza provocarea cu răstignirea pe cruce și va fi tras de o mașină. După ce a realizat această “provocare”, creatorul și-a distrus mașina, ceea ce Venger interpretează ca fiind “instant karma”. Ulterior, AfMihai a postat un alt clip în care se lăuda că își va cumpăra un “supercar” din donațiile primite, adresându-se disprețuitor celor care s-au bucurat de ghinionul său.

Fenomenul creatorilor de conținut care fac orice pentru bani și popularitate nu este izolat. Venger observă că pe TikTok există numeroși astfel de creatori care se înjosesc pentru donații, în loc să folosească platforma pentru conținut de calitate. El subliniază că există multe cauze nobile care ar merita sprijin financiar - copii bolnavi sau care nu își permit să meargă la școală - dar în schimb, utilizatorii preferă să își cheltuiască banii pentru a vedea astfel de provocări degradante. Pentru Venger, aceasta este o dovadă clară a decăderii morale pe care o încurajează unele platforme de social media.

Venger abordează și aspectul religios al problemei, mărturisind că este creștin ortodox practicant. El consideră că găsirea credinței este un punct zero în dezvoltarea personală și, deși nu dorește să impună nimănui să creadă, el îndeamnă măcar la respect față de simbolurile religioase. Venger citează și celebrul argument al lui Pascal privind credința: “Dacă am crezut și după nu a fost nimic, nu am pierdut nimic. Dacă nu am crezut și după e ceva, am pierdut tot”. Această reflecție personală arată o dimensiune mai profundă a criticii sale față de comportamentul lui AfMihai.

Revoltător este și modul în care AfMihai se raportează la audiența sa, tratându-i cu dispreț pe cei care i-au oferit bani. După ce și-a distrus mașina în urma provocării, acesta a postat un clip în care se lăuda că își va cumpăra un “supercar” din donații și le spunea urmăritorilor să “nu plângă prin comentarii”. Această atitudine dezvăluie o relație toxică între creator și comunitatea sa, bazată nu pe respect reciproc, ci pe exploatare emoțională și financiară. Provocările extreme par să fie doar un mijloc pentru AfMihai de a obține bani, fără să țină cont de consecințele morale sau sociale ale acțiunilor sale.

Și acesta este doar vârful aisbergului. Venger sugerează că ar putea face zeci, sute sau chiar mii de episoade despre astfel de “ciudățenii” care populează TikTok-ul, dar consideră că mulți dintre ei nici măcar nu merită atenție. Rămâne întrebarea fundamentală: până unde sunt dispuși creatorii de conținut să meargă pentru vizualizări și donații, și care este responsabilitatea platformelor în limitarea acestor comportamente? Sau poate că problema reală stă în noi, consumatorii, care continuăm să alimentăm acest circuit toxic prin atenția și banii noștri?