Todor prezintă controversele lui Cătălin Măruță într-o analiză necruțătoare a carierei sale

Cătălin Măruțescu, cunoscut drept Cătălin Măruță, este una dintre cele mai controversate figuri din media românească, iar Todor îi dedică o analiză completă în cel mai recent videoclip. Prezentatorul Pro TV, cu o carieră de aproape 20 de ani în televiziune, a devenit celebru prin stilul său agresiv de intervievare și prin momentele controversate din emisiunile pe care le-a moderat. De la începuturile modeste în radio la Târgu Jiu, trecând prin TVR2 și Realitatea TV, până la consacrarea la Pro TV, Măruță și-a construit o reputație bazată pe pushing the limits, uneori în detrimentul invitaților săi și al eticii profesionale.

Todor explorează copilăria și tinerețea lui Măruță, născut într-o familie educată din Târgu Jiu, cu un tată judecător și o mamă statistician. După o copilărie petrecută parțial în grija bunicilor, Măruță a studiat dreptul la București, dar pasiunea pentru radio l-a determinat să urmeze o carieră în media. Interesant este faptul că, așa cum dezvăluie Doina Gradea, fostă șefă TVR, Măruță a fost extrem de nesigur la începuturile carierei sale la Pro TV, compensând această nesiguranță prin agresivitate și prin dorința constantă de a face rating cu orice preț, chiar intrând “cu bocancii” în viața personală a invitaților.

Cele mai controversate momente din cariera lui Măruță sunt legate de farsele (pranks) realizate în perioada emisiunii Happy Hour (2008-2012). Todor prezintă câteva exemple notorii: farsă Andrei (soția lui) în care aceasta a fost terorizată într-un taxi până la lacrimi, farsa pentru Israela Vodovoz în care soțul ei părea că o agresează în direct (cu suspiciuni că nu ar fi fost de fapt o farsă), și o farsă niciodată difuzată cu Monica Tatoiu legată de parcatul mașinilor în fața casei ei, care a dus la o ruptură definitivă între cei doi. Aceste momente au contribuit la consolidarea imaginii lui Măruță ca o persoană dispusă să sacrifice demnitatea invitaților pentru entertainment.

Relațiile tensionate cu vedetele din showbiz sunt un alt aspect analizat de Todor. Cazul Alexandrei Stan, pe care Măruță a întrebat-o despre o posibilă sarcină în direct, deși existase o înțelegere prealabilă să nu abordeze acest subiect sensibil, ilustrează perfect stilul său. De asemenea, conflictul cu Alex Velea, care l-a acuzat că îi menționează constant numele și pe cel al Antoniei în contexte negative în emisiunea sa, demonstrează că multe personalități au probleme cu metodele de lucru ale prezentatorului. Filmul “Tati Part Time”, în care fiica lui Măruță și a Andrei a jucat rolul principal, a stârnit și el controverse legate de nepotism, iar răspunsul prezentatorului că “oricine poate investi într-un film” a fost perceput ca fiind complet rupt de realitate.

Recent, în decembrie 2023, Măruță a demonstrat și lipsa de autocontrol în mediul online când a răspuns agresiv unui comentariu troll pe internet. Când cineva i-a lăsat un comentariu umoristic: “acum șase ani eram în comă și televizorul era pornit pe emisiunea ta, m-am trezit din comă și l-am oprit, încă un miracol făcut de tine”, Măruță a răspuns cu un atac disproporționat, acuzând persoana de “retardare mintală” și “tulburări comportamentale”. Reacția a fost atât de nepotrivită încât prezentatorul a șters ulterior comentariul, dar internetul nu uită niciodată. Această ieșire a expus fragilitatea egouluii său și a generat un nou val de critică la adresa vedetei Pro TV.

Controversele din jurul lui Cătălin Măruță nu se opresc însă aici. Doina Gradea a sugerat că până și căsătoria sa cu Andra a fost “o extraordinară lovitură de imagine” orchestrată de mașinăria de PR a Pro TV. Mulți foști colaboratori vorbesc despre teama constantă a lui Măruță de a-și pierde jobul și despre cum această nesiguranță l-a împins să facă “aproape orice” pentru a rămâne în atenția publicului. Și poate că acesta este paradoxul carierei sale - un om care a ajuns în vârful industriei media folosind metode controversate, dar care, în ciuda succesului de aproape două decenii, pare să nu fi găsit niciodată siguranța interioară pe care o caută cu disperare.