Dorian Popa testează cea mai rapidă mașină din România de 3600 CP la Road Drag Racing
Dorian Popa ne poartă într-o aventură plină de adrenalină la Road Drag Racing, pe aeroportul din Arad, unde descoperă cea mai rapidă mașină din România. Invitat de organizatorul Silviu, Dorian ne prezintă un Volkswagen Lupo cu un șasiu tubular construit de la zero, dotat cu două motoare VR6 de 3,6 litri (unul față, unul spate), generând impresionanta putere de 3600 CP. Această bestie pe roți deține recordul național de viteză, parcurgând 402 metri în doar 7,8 secunde. Vloggerul ne oferă un tur al mașinii, evidențiind detaliile tehnice, roll cage-ul, butelia de NOS și transmisia specializată pentru drag racing.
În cadrul evenimentului, Dorian ne prezintă și alte vehicule speciale, printre care “primul și singurul Ferrari fake din România”, o replică cumpărată cu aproximativ 500 de euro. Proprietarul mașinii, auto-intitulat “Dorian, proprietarul singurului Ferrari fake din România”, își asumă cu umor natura contrafăcută a vehiculului. Deși de la distanță păcălește privitorii, de aproape detaliile trădează originea modestă, cu un portbagaj ce seamănă cu “jumătate de pubelă” și un motor Toyota de 1,9 litri benzină care dezvoltă 140 de cai putere.
Evenimentul de pe aeroportul din Arad îi oferă lui Dorian ocazia să urmărească curse de drag racing profesioniste, descriindu-le cu entuziasm. Acesta asistă la dueluri impresionante între mașini puternice: un Porsche de 650 CP împotriva unui Golf de 400 CP, un BMW Seria 4 versus un Seria 3, și un BMW de peste 1000 CP față în față cu un Audi de 800 CP. Este fascinat și de o mașină construită după un desen de Corvette, cu 7000 cm³ și 1500 CP, dotată inclusiv cu parașută pentru frânare, care parcurge traseul în 8 secunde.
Punctul culminant al vlogului este momentul în care Dorian experimentează personal viteza extremă, fiind pasager într-un BMW modificat cu 1090-1100 CP. Cu centuri de siguranță P90 și emoții vizibile, acesta trăiește prima sa experiență de drag racing, atingând 270 km/h în doar câteva secunde. După cursă, Dorian descrie momentul ca fiind “o explozie de adrenalină” incomparabilă chiar și cu experiența sa anterioară de a sări cu parașuta, confirmând ce îi spusese Silviu: “nu se compară”.
Dorian descoperă “Troaca de Aur”, un camion Renault Premium 410 DXI modificat, prezentat de Vlad. Vehiculul, restaurat complet după ce a fost găsit într-o “stare deplorabilă”, a fost transformat într-o adevărată operă de artă mobilă. Dorian explorează interiorul impresionant al camionului, dotat cu un sistem audio de peste 20.000 de wați, scaune scoică, fibră de carbon și LED-uri. Proiectul, care a costat peste 400.000 de euro, reprezintă visul devenit realitate al echipei, care se pregătește acum pentru participarea la cel mai important festival de profil din Olanda.
Universul mașinilor modificate se dezvăluie în toată splendoarea sa pe aeroportul din Arad, iar Dorian Popa ne permite să pătrundem într-o lume a vitezei extreme și a pasiunii pentru inginerie automobilistică dusă la limite incredibile. De la motoare dublate care generează mii de cai putere, la replici de supercar construite cu buget limitat și camioane transformate în showroom-uri mobile, Road Drag Racing ne arată că și în România există comunități pasionate capabile să transforme visele în realitate pe patru roți. Iar în spatele fiecărui vehicul modificat se ascunde o poveste fascinantă, care merită descoperită cu fiecare turație a motorului.