Daniel Cristea rupe tăcerea despre plecarea de la Plus Auto după 4 ani de colaborare
După patru ani de colaborare intensă cu Plus Auto, Daniel Cristea a decis să facă pasul cel mare și să își urmeze propria cale în industria auto din România. Decizia nu a fost una ușoară, mai ales că vorbim despre una dintre cele mai de succes parteneriate din domeniul automobilelor românești. Cristea a reușit să transforme complet imaginea Plus Auto, crescând de la doar două mașini fotografiate pe zi, la un flux impresionant de 12-15 mașini, dezvoltând în același timp unul dintre cele mai puternice branduri auto de pe social media din țară. Povestea din spatele acestei despărțiri este însă mult mai complexă decât pare la prima vedere, iar motivele sale sunt profund legate de dorința de evoluție personală și profesională.
Totul a început acum patru ani, când Dorian l-a recomandat pe Daniel pentru o poziție de social media la Plus Auto. La acel moment, compania nu avea nici măcar un departament de marketing structurat, iar Daniel și-a asumat din prima zi rolurile de director de marketing, creator de conținut și PR, toate în același timp. Cu o investiție de doar 7.000-8.000 de euro într-o cameră foto dedicată, el a reușit să revoluționeze întregul flux de lucru al companiei. În primele șase luni de activitate, canalul de YouTube al Plus Auto, pornit de la zero, a ajuns la 6.000 de abonați, iar podcasturile create au acumulat peste 200.000 de vizualizări fiecare. Succesul nu s-a oprit aici - Daniel susține că a fost primul din România care a deschis trendul de car reviewer pentru branduri pe social media.
Colaborarea cu Plus Auto nu a fost doar una profesională pentru Daniel, ci una pe care o considera business-ul său propriu. El nu s-a gândit niciodată la această relație ca la un simplu job de angajat, ci ca la o agenție multimedia care deservea compania. Această mentalitate l-a determinat să negocieze contracte cu influenceri, să supervizeze întreaga activitate de marketing și să fie disponibil non-stop pentru creșterea brandului. Rezultatele au fost impresionante - Plus Auto a devenit unul dintre cele mai vizibile branduri auto din România, cu o prezență puternică pe toate canalele de social media. Daniel își asumă meritul pentru această transformare spectaculoasă, mărturisind că nu poate să se gândească la alt brand auto din România care să fi avut o creștere similară.
Deși succesul a fost evident, ultimii ani au adus o schimbare în structura de management care l-a nemulțumit profund pe Daniel. Apariția unor layere suplimentare de management a început să îi limiteze libertatea de acțiune de care se bucurase în primii ani. El, care fusese obișnuit să implementeze idei într-o zi și să aibă control deplin asupra strategiilor de marketing, a început să simtă că nu mai poate controla lucrurile la fel de bine. Momentul de cotitură a venit când Plus Auto a dorit să renegocieze contractul cu condiții care, deși erau bune din punct de vedere financiar, implicau acceptarea unor restricții pe care Daniel nu era dispus să le tolereze. La 36 de ani și cu peste 15 ani de experiență în domeniul digital, el consideră că nimeni mai puțin pregătit sau cu mai puțină experiență nu ar trebui să îi dea lecții.
Decizia de a nu prelungi contractul nu a fost una impulsivă, ci rezultatul unei evaluări atente a situației. Daniel recunoaște că a fost plătit foarte bine de-a lungul celor patru ani și că nu regretă implicarea sa totală în proiect. Totuși, a ajuns în punctul în care nu mai vedea posibilități de evoluție și creștere personală. El își dorește să se concentreze pe brandul personal și să producă conținut exclusiv pentru propria sa platformă. Următorul pas în cariera sa va fi lansarea podcastului “Sub Capotă”, unde va intervievați oameni interesanți din domeniul auto și nu numai. Daniel consideră că există un gol pe piața românească în ceea ce privește podcasturile axate pe domeniul automobilelor.
Planurile sale de viitor sunt ambițioase și misterioase în egală măsură. Pe lângă podcastul “Sub Capotă”, Daniel anunță colaborări cu Zbir, Radu Țibulcă, MTB și Lucian de la Friday, dar și o surpriză specială legată de un review la o mașină din grupul VAG - o premieră în România, o mașină scumpă și foarte interesantă. Deși nu dezvăluie toate detaliile, entuziasmul său este contagios, iar faptul că păstrează secretul doar adaugă un strat suplimentar de mister întregii povești. Și nu, asta nu e tot ceea ce are de oferit - pare că Daniel Cristea abia acum începe să își dezvăluie adevăratul potențial.