Atelierul de Detailing prezintă Corvette C8 Z06, primul supercar american oficial

Atelierul de Detailing ne oferă o prezentare amănunțită a primei apariții oficiale a unui Corvette în România, mai exact modelul C8 Z06, importat de Automobile Bavaria începând cu 2025. Deși anterior au existat exemplare aduse de privați, aceasta este prima dată când marca legendară americană are prezență oficială în țara noastră. Modelul C8 reprezintă o revoluție în istoria Corvette, fiind prima generație cu motor montat central, aspect care îl apropie mai mult de supercarurile europene decât de tradiționalele muscle car-uri americane. Vlad explică istoricul acestei schimbări radicale, care de fapt întoarce marca la viziunea originală a lui Zora Arcus Duntov, inginerul considerat “sufletul” Corvette.

Arhitectura tehnică a noului Corvette C8 Z06 este impresionantă și revoluționară pentru marca americană. Modelul prezentat este echipat cu motorul LT6 din proiectul Gemini, un V8 de 5.5 litri aspirat natural cu arhitectură flat-plane, care dezvoltă aproximativ 670 CP și se turează până la aproape 9000 rpm. Spre deosebire de motoarele tradiționale Corvette cu un singur arbore cu came în bloc și tije împingătoare, noul motor are doi arbori cu came per chiulasă, patru supape pe cilindru și distribuție pe lanț, asemănător motoarelor europene de înaltă performanță. Precizia inginerească se reflectă și în sistemul de ungere cu carter uscat, special conceput pentru poziționarea joasă a motorului.

Transmisia este o altă componentă de înaltă tehnologie, furnizată de compania mexicană Tremec. Este vorba despre o cutie cu dublu ambreiaj și opt trepte, codificată TR9080, similară cu transmisiile europene de la Graziano sau Magna folosite de Ferrari și Lamborghini. Un aspect tehnic fascinant este diferențialul spate de tip planetar, care în loc să fie dispus pe axa longitudinală a mașinii, este organizat vertical, permițând un design mai compact. Diferențialul include și un control electronic al alunecării limitate, care poate transforma progresiv puntea spate într-o osie din punct de vedere al tracțiunii, pentru performanțe dinamice superioare.

Suspensia noului Corvette este complet reproiectată față de generațiile anterioare. Aceasta utilizează un sistem dublu braț atât pe față cât și pe spate, cu amortizoare Magnetorheological, o tehnologie patentată de Delphi. Aceste amortizoare folosesc un fluid feromagnetic care își schimbă vâscozitatea în funcție de câmpul magnetic aplicat, oferind o gamă largă de setări între confort și sportivitate, fără a necesita servovalve hidraulice complexe. Designul compact al suspensiei contribuie la menținerea centrului de greutate jos, esențial pentru performanțele dinamice ale unui supercar cu motor central.

Interiorul și dotările Corvette C8 Z06 reflectă ambiția Chevrolet de a concura direct cu supercarurile europene. Habitaclul este dominat de un cockpit asimetric, orientat spre șofer, cu numeroase butoane fizice pentru diverse funcții. Materialele de calitate includ piele cusută manual, fibră de carbon și multiple opțiuni de personalizare. Mașina dispune de două portbagaje – unul în față (frunk) și unul în spate (trunk), ambele cu sistem soft-close. Detalii precum încărcătorul wireless pentru telefon, sistemul audio Bose, scaunele ventilate și încălzite, plus sistemul front axle lift pentru trecerea peste denivelări completează experiența premium.

Corvette C8 este disponibil în România în mai multe variante, de la modelul de bază Stingray cu motor LT2 de 6.2 litri și aproximativ 500 CP, până la versiunea prezentată Z06 cu motorul LT6 și există și versiunea e-Ray care adaugă un motor electric pe puntea față, transformând mașina în primul Corvette cu tracțiune integrală din istorie. Prețurile încep de la aproximativ 130.000 de euro, dar varianta prezentată Z06 ajunge la peste 200.000 de euro, plasându-se ferm în teritoriul supercarurilor europene. Și acest lucru nu este întâmplător - noul Corvette nu mai este doar un muscle car american puternic, ci un supercar sofisticat care rivalizează în tehnologie, performanță și rafinament cu cele mai bune mașini sport din Europa.