AndreiRO testează Tesla Model 3 cu chei, pietre și pumni în parbriz
Andrei s-a decis să facă cel mai nebunesc experiment cu Tesla Model 3, punând la încercare rezistența mașinii sale electrice în fața unei serii de teste din ce în ce mai agresive. Alături de Best Norris, cei doi au creat un spectacol distructiv care a început cu simple zgârieturi cu cheia pe sticlă și s-a terminat cu daune de 13.000 RON la service. Motivul din spatele acestui test halucinant a fost să demonstreze dacă Tesla Model 3 este într-adevăr cea mai sigură mașină conform testelor de pe internet, dar și să vadă care este limita de rezistență a parbrizului și plafonului de sticlă. Experimentul a fost structurat pe cinci nivele de intensitate, de la cele mai ușoare la cele mai distructive, iar rezultatele au fost pe măsură.
Primul nivel al testului a început cu clasica zgârietură cu cheia pe sticlă, o situație pe care mulți proprietari de mașini o tem. Andrei a testat inițial rezistența colantului de pe caroserie, dar apoi a trecut la testarea directă a sticlei. Microgârieturile au început să apară imediat, demonstrând că sticla Tesla nu este impermeabilă la acest tip de vandalism. Următorul pas a fost testul cu greutatea corporală, unde Best Norris s-a urcat pe plafonul de sticlă al mașinii. Rezultatul a fost dramatic: plafonul s-a crăpat imediat sub cele 65 de kilograme ale lui Norris, deși Andrei a mărturisit că plafonul avea deja o mică crăpătură de la o piatră. Parbrizul, în schimb, a rezistat fără probleme la această primă probă de forță, demonstrând o rezistență superioară comparativ cu plafonul.
Nivelul al doilea și al treilea au inclus testarea cu bile de diferite densități și baloane cu apă. Bilele dure au provocat o mișcare vizibilă a parbrizului, dar nu au reușit să îl spargă, în timp ce baloanele cu apă s-au dovedit complet ineficiente. Experimentul a continuat cu testarea folosind un băț de mop, care a provocat primele zgârieturi vizibile pe parbriz, dar tot nu a reușit să îl spargă. Andrei a fost impresionat de rezistența parbrizului, mai ales că mașina avea deja 800 de kilometri și multe persoane se plângeau că trebuie să schimbe parbrizul la Tesla o dată la 20.000 de kilometri. Testul cu pumnii și inelele metalice a fost următorul pas, provocând mai multe zgârieturi și o ușoară sângerare la mâna lui Andrei, dar parbrizul a continuat să reziste.
Nivelul cinci a adus mingile de petanque, obiecte extrem de dure și grele care sunt folosite în sportul cu același nume. Chiar și aceste proiectile puternice nu au reușit să spargă parbrizul, pentru că forma lor rotundă permitea sticlei să se dilate și să absoarbă impactul fără a se fisura. Andrei a fost din ce în ce mai impresionat de rezistența parbrizului, mai ales că încercase să fie mai agresiv decât de obicei în testele sale. Această rezistență la obiectele rotunde, chiar și foarte dure, demonstrează o inginerie impresionantă din partea Tesla în ceea ce privește siguranța și durabilitatea parbrizului.
Momentul decisiv a venit cu testul final - o piatră cu muchii ascuțite. Spre deosebire de obiectele rotunde, piatra a reușit să facă o zgârietură mult mai adâncă și vizibilă decât toate celelalte teste. Dar adevărata dramă a început când Best Norris, probabil frustrat de rezistența parbrizului, a luat o piatră mai mare și a lovit cu putere. Sunetul spart al sticlei a marcat sfârșitul testului - parbrizul Tesla Model 3 căzuse în sfârșit sub presiunea unei pietre cu muchii ascuțite aruncate cu forță. Andrei a fost șocat de momentul sparterii, iar reacția sa a fost una de surprindere amestecată cu realizarea costurilor care urmau să vină.
A doua zi, Andrei s-a dus la DAB Auto, primul service autorizat Tesla din România, pentru a repara daunele provocate de experiment. Surpriza finală a fost costul: 13.000 RON pentru înlocuirea parbrizului și plafonului de sticlă. Din fericire, grație asigurării casco, Andrei a plătit doar 750 RON franciza, o sumă fixă indiferent de valoarea reparației. Rezultatul final a fost o mașină ca nouă, cu parbriz și plafon complet înlocuite, dar și o lecție costisitoare despre limitele rezistenței mașinilor electrice. Dar experimentul a ridicat întrebări fascinante despre ingineria Tesla și despre ce ar putea rezista o astfel de mașină în condiții și mai extreme.