Andrei Verestiuc testează Dacia Logan pe legendarul circuit Nurburgring

Andrei Verestiuc s-a aventurat într-o experiență complet nebună: să testeze o Dacia Logan pe cel mai legendar circuit din lume, Nurburgring. În timp ce parcarea circuitului era plină de Porsche 911, BMW M3, M4 și alți bolizi scumpi, el a apărut cu o mașină de rent-a-car cu 90 de cai putere și 1.0 litri benzină. Experiența de 20,8 kilometri pe “Iadul Verde” a fost plină de surprize, cu Logan-ul reușind să completeze un tur întreg fără probleme majore, chiar dacă a întâlnit numeroase steaguri galbene pe traseu din cauza accidentelor altor piloți mai ambițioși.

Atmosfera de pe circuit a fost electrizantă încă de la început. Verestiuc povestește cum toți oamenii se uitau la ei ca și cum ar fi avut o supermașină de 100.000 de euro, doar pentru că Logan-ul era singura mașină de acest tip pe circuit. Ironia situației era că în România Logan-ul este banal, dar pe Nurburgring devenea automat special prin raritate. Motorul de 1.0 litri s-a zbătut curajos pe urcușurile circuitului, iar la 128 km/h pe linia dreaptă mașina nu mai putea accelera din cauza pantelor abrupte. Cu toate acestea, Logan-ul a demonstrat că poate ține pasul cu traficul, chiar dacă nu la vitezele nebunești ale BMW-urilor și Porsche-urilor.

Partea tehnică a fost fascinantă de urmărit. Frânele au rezistat surprinzător de bine pe toți cei 20,8 kilometri, deși roțile scârțâiau des în viraje. Suspensia s-a comportat excelent pe porțiunile denivelate ale circuitului, care seamănă cu drumurile din România. Anvelopele au ajuns la aproximativ 45-50 de grade Celsius, ceea ce înseamnă că încă un tur ar fi fost riscant cu anvelope de stradă. Ambreiajul a funcționat impecabil, iar motorul, deși dansa puțin la ralanti, nu a dat semne de supraîncălzire sau alte probleme grave.

Experiența de conducere a fost complet diferită față de mașinile sport obișnuite de pe circuit. Logan-ul permitea o vizibilitate excelentă a traseului, spre deosebire de bolizii rapizi care trec prea repede prin viraje. Verestiuc mărturisește că a fost foarte relaxat, fără emoții majore, ceea ce contrastează cu adrenalina pe care o simt de obicei piloții pe Nurburgring. Partea amuzantă a fost când un BMW M3 s-a defectat pe circuit, demonstrând că fiabilitatea contează mai mult decât puterea brută în anumite situații.

Rezultatul final a fost impresionant: Logan-ul a completat un tur în 11 minute și 31 de secunde, timp care include și întârzierile cauzate de steagurile galbene. Mașina nu a avut nicio problemă mecanică, nu a curs niciun lichid și nu s-a spart nimic. Temperatura ridicată a anvelopelor a fost singura problemă observată, dar perfect normală pentru o mașină care nu este pregătită special pentru circuit. Verestiuc s-a declarat mândru de performanța Logan-ului, care s-a comportat mai bine decât se aștepta.

Dar experiența aceasta bizară ridică o întrebare intrigantă: dacă o Dacia Logan poate să completeze Nurburgring-ul fără probleme, ce spune asta despre mașinile scumpe care se defectează pe circuit? Și mai interesant, dacă Logan-ul a atras atâtea priviri pe cel mai exclusivist circuit din lume, poate că secretul nu stă în putere, ci în curajul de a fi diferit. Stai așa, că povestea nu se termină aici…