Andrei Verestiuc pe Nurburgring cu Subaru. Prima experiență epică pe cel mai legendar circuit

Andrei Verestiuc și-a îndeplinit unul dintre cele mai mari vise ale unui pasionat auto - să ajungă pe celebrul circuit Nurburgring din Germania cu propriul Subaru modificat. Această aventură epică a început cu o pregătire minuțioasă pentru drumul de 1600 de kilometri dus-întors, incluzând asigurare specială, piese de rezervă, ulei pentru circuit și chiar benzină de performanță de 100 de octani. Călătoria prin Ungaria și Austria s-a transformat într-o adevărată lecție despre consumul unei mașini modificate, care i-a impresionat chiar și pe ei cu necesitatea frecventă de alimentare. Odată ajunși la destinație, atmosfera de la Nurburgring i-a copleșit complet - parcări pline cu mașini de vis, de la Porsche GT3 și BMW M3 până la Ferrari și AMG GT, toate pregătite să înfrunte legendarul “Iad Verde”.

Prima tură pe circuit a fost o experiență de neuitat, în care Subarul cu 300 de cai putere s-a întrecut cu un AMG GT de peste 500 de cai. Momentul dramatic a venit când mașina din față a ieșit de pe circuit în timpul unei depășiri, oferind o lecție dură despre cât de neîndurător poate fi acest circuit. Andrei nu s-a lăsat intimidat și a continuat să își testeze limitele, ajungând să mențină temperaturi extreme la evacuare de peste 1000 de grade, hotărât să vadă cu adevărat de ce este capabil Subarul său pe cel mai dificil circuit din lume. Experiența s-a transformat dintr-un simplu test într-o adevărată provocare de supraviețuire tehnică pentru mașină.

Parcarea de la circuit s-a dovedit a fi un adevărat muzeu în aer liber, unde fiecare mașină avea propria poveste. De la un domn în scaun cu rotile care conducea un Porsche GT3 cu comenzi speciale, până la proprietari de supermașini care veneau de 10 ori pe an la Nurburgring, fiecare întâlnire a oferit o perspectivă unică asupra pasiunii pentru automobilism. Conversațiile cu proprietarii de Porsche au dezvăluit mentalitatea specială a acestor pasionați, care nu se tem să își folosească mașinile la maximum, spre deosebire de alți proprietari de supermașini care le păstrează doar pentru expunere.

Cultura Nurburgring-ului s-a revelat prin fiecare detaliu - de la magazinele pline cu machete auto de sute de euro, până la simulatoarele de circuit unde pasionații își perfecționează tehnica între tururi. Ring Taxi-ul, serviciul prin care poți face o tură de 7 minute ca pasager într-un GT3 RS pentru 389 de euro, demonstrează cât de serioasă este această pasiune. Muzeul circuitului a prezentat mașini de cursă legendare, inclusiv recorderul circuitului cu un timp uluitor de 5 minute și 19 secunde, comparativ cu peste 9 minute pentru o mașină obișnuită.

Costurile unei zile la Nurburgring sunt substanțiale - 35 de euro pentru fiecare tură, benzină premium, uzura anvelopelor și cazarea de aproximativ 100 de euro pe noapte. Cu toate acestea, pentru Andrei și echipa sa, investiția a meritat din plin. Subaru-ul a rezistat testului suprem, primind chiar și o “medalie de război” sub forma unui autocolant oficial Nurburgring, simbol al supraviețuirii pe acest circuit legendar. Întâlnirile cu alți români pasionați, printre care și un localnic din Neamț, au creat momente memorabile de mândrie națională într-un mediu dominat de mașini germane.

Dar experiența de la Nurburgring nu s-a încheiat aici pentru Andrei Verestiuc. În timpul filmărilor, s-au întâmplat lucruri neașteptate care vor schimba complet perspectiva asupra acestei aventuri. Logan-ul adus special pentru circuit ascunde o surpriză care nimeni nu o vede venir, iar planurile pentru următoarea vizită pe acest circuit legendar promit să fie și mai spectaculoase. Și stai așa, că nu e tot - misterul din spatele injecției cu metanol și modificările secrete ale Subaru-ului vor fi dezvăluite într-un mod cu totul neașteptat.