Andrei Cosmin testează afacerile influencerilor și vine cu un verdict surprinzător

Influencerii români nu se mai mulțumesc doar cu promovarea produselor altora - ei și-au lansat propriile afaceri, iar Andrei Cosmin s-a apucat să le testeze pe toate. De la cafea de specialitate la pizza congelată, de la ceai cu arome exotice la burgeri de mall, vloggerul a petrecut o zi întreagă degustând și evaluând șase business-uri diferite. Rezultatele sunt mai surprinzătoare decât te-ai aștepta, cu note care variază de la 7.5 la 10 din 10. Prima oprire la cafeneaua lui Daniel Cafeluț din Gat a fost o revelație totală - locația de 250 de metri pătrați arată impresionant, iar prețurile par rezonabile pentru o cafea de specialitate. Matcha latte cu lapte de ovăz și vanilie la 19 RON față de 45 RON pe Victoriei? Andrei nu se aștepta să îi placă deloc, dar verdict a fost complet diferit.

Experiența cu ceaiul Spildă al lui Oscar a adus două arome în testare: piersică cu vanilie și afine cu flori de măr. Cu 32 de calorii pe 100 ml și un gust care nu seamănă cu nimic testat anterior în România, ceaiul s-a ridicat la înălțimea așteptărilor. Andrei a comparat gustul cu ceva similar testat în Italia, dar consideră că produsul local se diferențiază clar de Fuze Tea sau Lipton. Nota finală? Un 9 pentru varianta cu piersică și vanilie și un 8 pentru cea cu afine. Următoarea destinație - Mid Kebab din Berceni - a fost o surpriză plăcută prin crispy-urile care par făcute acasă, nu fast food. Carnea fragedă, sosul de rodie special și cartofii mult superiori celor de la “socul lui” au convins complet.

Testarea cerealelor Mr. Iron cu caramel ale lui Tony s-a transformat într-o experiență inedită. Cu 440 de calorii pe 100 de grame și 30 de grame de proteine, cerealele au fost combinate cu lapte de soia cu ciocolată pentru o experiență culinară neașteptată. “Bombiță”, “efectiv încercați combinația asta” - Andrei nu s-a putut abține să nu laude gustul, deși prețul de 27 RON îl consideră justificat doar prin conținutul proteic ridicat. Nota maximă - 10 din 10 pentru această combinație surprinzătoare care i-a depășit toate așteptările. Culorile și textura diferită l-au prins complet pe nepregătite.

Pizza congelată Hatz a lui Dorian Popa versus o variantă standard din comerț a devenit un test de rezistență pentru cuptorul neutilizat trei ani. Prima utilizare a cuptorului pentru testul pizza a adus revelații neașteptate - varianta influencerului s-a dovedit surprinzător de bună, cu ingrediente abundente și un blat superior. Deși un pic prea sărată pentru gustul său, Andrei i-a acordat 9.5 din 10, cu mult peste pizza standard care a primit doar 7.5. Ceapa, deși prezentă vizual, nu domină gustul, iar sosul de roșii este mult mai pregnant decât la concurența din comerț. Diferența de preț - 22 RON versus 17 RON - pare justificată prin calitatea ingredientelor.

Testul final cu Friday burger a adus în discuție prețurile premium pentru fast food de mall. Double smash burger la 43 RON plus cartofi la 15 RON ridică întrebări serioase despre positioning-ul în piață. Andrei compară direct cu Vivo, Hard Rock Cafe și Circus Pub - restaurante cu prețuri similare dar experiență complet diferită. Surpriza Nutella burger cu căpșuni la 13 RON a fost complet neașteptată în sens pozitiv. Chifla moale, ingredientele de calitate și gustul autentic justifică parțial prețul, dar comparația cu concurența rămâne problematică pentru un concept de fast food.

Dar evaluările astea sunt doar vârful icebergului, pentru că Andrei a descoperit ceva care schimbă complet perspectiva asupra întregii industrii de afaceri ale influencerilor. Și stai așa, că nu e tot - behind the scenes există povești care nu au ajuns în evaluări, decizii de business care par să sfideze logica pieței și strategii de pricing care ar putea schimba totul pentru consumatori.