Adrian Anton ne arată experiența cu primii turiști la cabana sa din Moieciu

Imaginați-vă cum ar fi să deschideți o pensiune și să aveți parte de cei mai civilizați turiști posibili din prima încercare. Pare un scenariu utopic, nu-i așa? Ei bine, Adrian Anton, proaspăt proprietar de cabană în satul Cheia din Moieciu, a trăit acest vis îndeplinit și nu se poate abține să nu împărtășească entuziasmul cu toți urmăritorii săi. Nu de alta, dar când internetul abundă de povești cu turiști care au devastat proprietăți, furat prosoape sau lăsat dezastru în urmă, experiența sa pare desprinsă dintr-un univers paralel.

Adrian ne invită într-un tur al cabanei sale după plecarea primilor 12 adulți și 3 copii care i-au trecut pragul. Contrar așteptărilor sale modelate de poveștile de groază de pe internet, cabana arată impecabil - farfurii spălate, paturi aranjate, jar strâns de la grătar, și totul în perfectă ordine. Ba mai mult, oaspeții, dintre care unii chiar urmăritori ai canalului său, i-au lăsat și câteva cadouri. Să fie oare acesta semnul unei noi ere în turismul românesc?

Cabana de vis din satul Cheia

Adrian Anton are grijă să clarifice din start că este vorba despre satul Cheia din comuna Moieciu, județul Brașov, nu despre cunoscuta localitate Cheia din județul Prahova. O precizare necesară pentru oricine ar dori să viziteze locația, dar și un indiciu despre posibilele confuzii pe care le-au avut unii turiști în trecut. Cabana, descrisă ca fiind construită în stilul rustic brănean specific zonei, este situată într-un cadru natural de excepție, cu vedere la râu, pădure și Munții Bucegi.

Spațiul de cazare include trei camere la etaj, dintre care una mai spațioasă cu pat dublu și pat single la prețul de 170 RON/noapte, una cu baie proprie la 200 RON/noapte, și una mai mică la 150 RON/noapte. Iar pentru cei care doresc să închirieze întreaga cabană, prețul este de 700 RON pentru 10 persoane, cu posibilitatea de a adăuga încă 140 RON pentru alte două persoane. Un raport calitate-preț tentant pentru o cabană în inima naturii, cu grătar, foișor și chiar promisiunea unei piscine în viitorul apropiat.

Surpriza plăcută după plecarea turiștilor

Filmarea începe cu Adrian Anton literalmente cu gura căscată de uimire la ceea ce descoperă după plecarea oaspeților. Salonul cu canapele este lăsat curat și ordonat, paturile sunt aranjate, iar în bucătărie toate vasele sunt spălate și puse la locul lor. “Păi, bineînțeles că mi-a scutit o grămadă din muncă”, exclamă Baby, partenera lui Adrian, cu o sinceritate dezarmantă, continuând: “Sunt extrem de plăcut impresionată. Nu mă așteptam sub nicio formă”.

Există un contrast izbitor între experiența trăită de cei doi și așteptările lor modulate de poveștile negative care circulă pe internet. “Vai, mi-au plecat turiștii cu prosoapele. Vai, mi-au făcut turiștii, nu știu ce, mi-au distrus”, parafrazează Adrian plângerile altor proprietari de pensiuni. Este posibil ca unele dintre aceste povești să fie exagerate? Sau poate Adrian și Baby au dat pur și simplu de niște extratereștri deghizați în turiști români?

Detalii care fac diferența

Ceea ce face această experiență cu adevărat remarcabilă sunt micile detalii care dezvăluie respectul oaspeților. Jarul strâns din grătar, gunoiul adunat lângă tomberoane (care erau deja pline), și curățenia impecabilă din foișor sunt dovezi ale bunei-cuviințe turiștilor. Iar Adrian și Baby nu se sfiesc să-și exprime uimirea în fața acestor gesturi, Baby declarând că este “surprinsă peste puterile mele de a mă exprima”.

Dar poate cel mai impresionant lucru este faptul că oaspeții nu doar au lăsat cabana curată, ci au adus și cadouri - ceșți de cafea, bere și bomboane de ciocolată. Este acest comportament rezultatul faptului că unii dintre turiști erau urmăritori ai canalului lui Adrian? Sau poate oamenii tind să se comporte mai frumos când știu că sunt tratați cu respect? Adrian menționează că a încercat să le ofere intimitate, “ca și cum nu ar fi nimeni în preajmă”, ceea ce sugerează că abordarea sa ca gazdă ar putea fi parțial responsabilă pentru comportamentul exemplar al oaspeților.

Facilități și planuri de viitor

În ceea ce privește facilitățile cabanei, Adrian Anton nu ezită să prezinte tot ce oferă: un foișor, un grătar (cu lemne oferite gratuit pentru aprinderea cărbunilor), un spațiu de joacă pentru copii cu balansoar, și chiar și un câine prietenos pe nume Bruno, care s-a bucurat de interacțiunea cu turiștii. “Chiar ne-au cerut să lăsăm să se joace cu el”, menționează Adrian, sugerând că mascota cabanei a devenit parte din experiența plăcută a oaspeților.

În plus, Adrian dezvăluie planurile sale de viitor, inclusiv achiziționarea unei piscine care va fi amplasată în curte. “Eu am comandat deja o piscină care va fi pusă pe undeva pe aici”, anunță el, demonstrând entuziasmul pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite. Această mentalitate orientată spre progres ar putea fi un alt factor care contribuie la atmosfera pozitivă din cabană, transmisă apoi și oaspeților.

Lecții și reflecții

Experiența pozitivă a lui Adrian Anton contrastează puternic cu narativul predominant despre turiștii români. “Nu cunoșteam decât experiențe negative. N-am știut la ce să mă aștept”, mărturisește Baby, iar Adrian adaugă: “De multe ori pe internet oamenii nu arată lucrurile bune, le arată pe astea mai rele”. Este o observație care merită atenție - tendința de a amplifica experiențele negative și de a le normaliza pe cele pozitive.

Poate că această experiență nu este atât de ieșită din comun pe cât pare. Poate că există mult mai mulți turiști respectuoși decât ar sugera poveștile de groază care circulă pe internet. Sau poate că Adrian și Baby au avut pur și simplu noroc din prima. Indiferent de răspuns, atitudinea lor recunoscătoare și deschisă reprezintă un exemplu pozitiv de gazdă în turismul românesc. “Noi nu știm cu ce se mănâncă această meserie,” recunoaște Adrian cu sinceritate, “dar vom afla pe parcurs și ne dorim în continuare oameni civilizați și promitem să fim și noi la fel de civilizați”.