99Vehicles traversează Europa pe Honda NC 750X într-o aventură solo de 2600 km

Aventura pe două roți prin Europa poate fi o experiență transformatoare, iar 99Vehicles ne demonstrează acest lucru prin relatarea unei călătorii solo extraordinare. În mai 2025, motociclistul și-a propus să exploreze continentul pe Honda NC 750X, parcurgând nu mai puțin de 2600 de kilometri în 11 zile intensive. Traseul l-a dus prin România, Ungaria, Croația, Bosnia și Herzegovina și Serbia, oferind o perspectivă autentică asupra aventurii motociclistice solo. Cu un consum impresionant de doar 3,2-3,3 litri la sută și un buget total de 1400 de euro pentru întreaga călătorie, această experiență demonstrează că pasiunea pentru motociclism poate fi trăită în siguranță și la prețuri accesibile, chiar și de către un motociclist cu doar 5000 de kilometri în palmares.

Pornind din Râmnicu Vâlcea pe 9 mai, călătoria a început cu o oprire la Timișoara, urmată de traversarea în Ungaria către Peci. Prima etapă a însemnat aproximativ 350 de kilometri, majoritatea pe autostradă, iar cazarea într-un hotel drăguț din Peci a marcat începutul unei aventuri care avea să îi schimbe perspectiva asupra motociclismului. De acolo, drumul l-a dus către Zagreb, capitala Croației, un oraș care i-a dat impresia unui “București mai mic”, cu 700.000 de locuitori și clădiri ce amintesc de arhitectura românească. Următoarea destinație a fost Rijeka, un port pitoresc pe malul Mării Adriatice, în sud-vestul Croației, unde a avut prima întâlnire cu vremea capricioasă europeană când a început să plouă seara.

Drumul către Zadar s-a dovedit a fi cel mai provocator segment al călătoriei, cu 220 de kilometri dintre care aproximativ 180 au fost doar serpentine în stilul Transfăgărășanului. Experiența aceasta intensă i-a provocat rău de mișcare, o problemă cu care se confruntă în general la toate mijloacele de transport, cu excepția trenului. După încălzirea excesivă și numeroasele viraje, și-a dat seama că limita fusese atinsă, astfel că a tras pe dreapta și s-a cazat la un hotel pentru a se recupera. Această experiență l-a învățat să își asculte corpul și să nu își forțeze limitele, o lecție valoroasă pentru orice motociclist. Split s-a dovedit a fi punctul culminant al călătoriei, un oraș “absolut superb” și cel mai mare de pe coasta Mării Adriatice, mai mare chiar decât renumitul Dubrovnik.

Decizia de a se întoarce acasă prin Bosnia și Herzegovina a adus noi provocări, inclusiv temperaturi scăzute de 6 grade Celsius și ploaie în Sarajevo, unde a petrecut două nopți. Drumul către Serbia a fost marcat de prima sa experiență reală de condus prin ploaie, care nu s-a dovedit a fi atât de rea pe cât se aștepta, deși frigul de 10-11 grade și lipsa manjualelor încălzite au făcut călătoria inconfortabilă. Cea mai mare aventură a venit când GPS-ul l-a îndrumat pe un drum impracticabil, pe care doar un vehicul 4x4 cu troliu ar fi putut trece în siguranță. După ce s-a întors și a găsit o rută alternativă, consultând localnicii, a parcurs 8-9 kilometri pe pietriș prin munți, o experiență care i-a testat atât abilitățile de conducere, cât și încrederea în sine.

Ultimele etape ale călătoriei l-au dus prin Serbia, unde s-a cazat într-un oraș numit Čačak, apoi la Orșova, pe Clisura Dunării, unde peisajul spectaculos de pe ambele părți ale fluviului l-a impresionat profund. Pensiunea cu vedere către Dunăre, găsită fără rezervare prealabilă și la un preț rezonabil, a oferit cadrul perfect pentru ultimele momente de reflecție ale călătoriei. A doua zi a fost să voteze la o școală din apropiere, după care și-a luat drumul spre casă, completând astfel o aventură care l-a marcat profund ca motociclist. Echipamentul complet waterproof, bagajele bine organizate în portbagajul de 23 de litri și top case-ul Givi de 33 de litri au dovedit că o pregătire adecvată poate face diferența între o călătorie reușită și una problematică.

Această experiență solo l-a transformat dintr-un motociclist începător într-unul cu o nouă perspectivă asupra aventurii pe două roți, confirmându-i preferința pentru stilul adventure touring față de motocicletele sport. Planurile de viitor includ fie un Honda NT 1100 Touring, fie o Africa Twin, motocicletă pe care a observat-o în număr mare în Croația și care pare să fie în trend printre motocicliștii europeni. Dar experiența aceasta de 11 zile nu s-a încheiat doar cu kilometrii parcurși și orașele vizitate - ceva din această călătorie continuă să îi influențeze deciziile și să îi modeleze visurile motociclistice, iar planurile pentru Grecia cu un prieten par să fie doar începutul unei noi ere în aventurile sale pe două roți.